Az írástudók álruhása

Napi_5_kv

Napi_5_kv

A közszolgálat idiótái és Zwack Péter temetése

2012. augusztus 26. - napi_5_kv

Elbánt a közmédia Zwack Péterrel – ezzel a címmel jelent meg az Index blogketrecében a 2012. augusztus 22-én a Comment.com írása, amely a Magyarinfo posztjára hivatkozva azt állítja, hogy az MTVA szándékosan manipulálta a 21-én a Zwack Péter üzletember temetésével kapcsolatban megjelent tudósításokat. Mind a Magyarinfo, mind a Comment.com nem kevesebbet sugall, hogy a közmédia – ezalatt a Magyar Televízió Híradójának és az Esti Krónika szerkesztőjét értjük – szándékosan kihagyta a búcsúztatás és temetés kapcsán megjelent anyagokból Mr. Unicum életének azon mozzanatait, amelyek talán csíphetik az műsorszolgáltató aktuális komisszárjainak szemét: a New York-i nagykövetséget, az SzDSz-es képviselőséget. A Comment.com vette a fáradságot és levelet írt az MTVA szóvivőjének, válaszul az MTI által üzemeltetett országos sajtószolgálat kiadott egy közleményt, amiben leszögezik, hogy a Zwack Péter halálakor megjelent hírekben kitértek már az életrajz hiányolt mozzanatainak ismertetésére és úgy érzik, a temetésről, ill. a búcsúztatásról leadott – egyébként nyúlfarknyi – tudósításokban nem kellett újra bemutatni a teljes életrajzot. A kérdés, hogy valóban szándékosan manipulált-e a közmédia, a vérszegényre sikerült magyarázkodás után ott maradt lógva a levegőben, nem lett utóélete, legfeljebb a gyáros-politikus-üzletember azon tisztelői, akik rendszeresen nyomon követték a mostani kurzus egyes vezetőinek Zwack Péterrel kapcsolatos (sokkal) korábbi megnyilvánulásait, érezhettek szájukban némi, Unicumnál is keserűbb utóízt.

Pedig nem kellett volna. Igaz, három napba telt, de sikerült utánajárni: Zwack Péter temetése kapcsán a közmédia szerkesztői tényleg nem kaptak semmiféle utasítást az anyagok megszerkesztésére és a temetéssel kapcsolatos tudósításban tényleg legjobb tudásuk szerint jártak el.

Az igazi baj azonban itt kezdődik. Nézzük csak meg, milyen stációkon át jutott oda az MTVA, hogy egy – igaz, nem túl invenciózus – tudósítás kapcsán magyarázkodni kényszerüljön. Ott volt Papp Dániel ügye, aki meghamisított egy Cohn-Bendit anyagot, majd ezután – ahelyett, hogy messze zavarták volna a Naphegy térről – főszerkesztővé nevezték ki. Ez a döntés nem csak a friss médiahatalom addig példa nélkül álló arroganciájáról tett tanúbizonyságot, de hordozott egy nagyon vaskos üzenetet is, ami szerint a pártutasításos rendszerben működő közszolgálati televízióban büntetlenül meg lehet csinálni bármit, következmény nélkül meg lehet szegni bármilyen alapvető médiaetikai szabályt. Aztán jött a Lomnici ügy – itt kapott először széles nyilvánosságot a megtört gerincű média-közkatonák hadseregét működtető rendszer valódi idiotizmusa, itt lett nyilvánvaló, hogy a közmédia dolgozói a munkájukkal járó alapvető felelősségi körök felvállalása nélkül gátlástalanul készek végrehajtani a legelmebetegebb parancsokat is; ezt tetézte Szabó László (akkori) MTVA kommunikációs vezető emlékezetes éhségsztrájk Facebook oldal hamisítása. Ez azonban csak a jéghegy csúcsa volt: a Kunigunda úti newsroomban az elbocsátások után lassanként lecserélték az utolsó képzett, gyakorlott híradós riportereket is és a helyükbe lépő második, harmadik vonalbéli fásult és túlterhelt médiamunkások elkezdték sorozatban gyártani a szakmai baklövéseket (elég, ha csak az Ökumenikus Segélyszervezet és a Krisnások karácsonyi ételosztásának összemosását idézzük fel, de említhetnénk Gazsó L. Ferenc MTVA vezérigazgató-helyettes máriakálnoki rózsakert avatáson való részvételének emlékezetes tálalását is a közelmúltból).

A Zwack Péter temetéséről készült tudósítás hiányosságai és a példamutató életpálya méltatásának elmaradása valószínűleg soha, senkinek figyelmét nem keltette volna fel, ha az MTVA tényleg a „BBC szerű, pártatlan közszolgálatiság” műhelye lenne. De mivel nem az, a rendszer hibáira kellőképpen kiélezett külső szemlélők ott is csomót találtak a kákán, ahol nincs is. Ez a létező legsúlyosabb figyelmeztetés a közmédia vezetői és úgynevezett szakemberei felé: ahhoz, hogy bármit is elhiggyünk nekik a továbbiakban, hogy helyreálljon a megsérült bizalmunk, nem lesz elég kiválóan teljesíteni feladatukat és legjobb tudásuk szerint dolgozniuk – annál sokkal, de sokkal jobban kell.

A bejegyzés trackback címe:

https://napi-5-kv.blog.hu/api/trackback/id/tr475459281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

niklex 2012.08.26. 12:39:29

A jelenlegi híradók (M1, TV2, RTL) tartalma nulla és a meleg húgy között van.Szégyellje magát a hírszerkesztő, de az is, aki profiként ezeket hajlandó bemondani.
Magyarországon megszűnt ezen televíziókban a nemzetközi HÍREK-ről történő tájékoztatás, és attól tartok, hogy ez állami/párt utasításra történik. Aki csak ezekből próbál tájékozódni, az egy mesevilágban tudatlanul fog élni, és minden propagandahülyeségre jobban kapható lesz.

egy maréknyi dollár 2012.08.26. 13:45:03

Én végignéztem az M1-en az esti Híradót aznap, amikor 4-500 televíziós elbocsátását jelentették be a közszolgálatinak nevezett adóktól.(bő egy éve)
A bemondók egy szóval nem tettek említést erről az eseményről.
No comment,M1.

vackor1 2012.08.26. 14:12:22

Ezek az emberek mára már csak hírolvasók lettek, már nem is ők szerkesztik az anyagot.
Viszont havi 1,5 - 2,5 millióért teszik ezt, szerintem ( remélem, hogy csak ezért ) itt a válasz a miértre.
Mindenkinek további szép napot kívánok.

baba jaga 2012.08.26. 15:11:10

@vackor1:

Igen, ott a válasz. de a gond az, hogy még pénzért sem tudnak minőséget venni, mert akinek egy kis méltósága és gerince van, az köp erre a gittegyletre, Fülöpkével az élen.
Ők meg teljes boldogsággal ülnek a langymeleg trágyában, a legkevésbé sem törődve azzal, mi is lenne a feladatuk.
Ebből aztán olyan arcok kerülnek elő, mint untersovszky, vagy olyan közvetítések, amilyen a londono olimpia volt, Deák-Horváth, Mentzer és társai.
Nézhetetlen, minősíthetetlen trágyalé.
További sok sikert!

nápolyi maszti 2012.08.26. 15:13:12

"...ahhoz, hogy bármit is elhiggyünk nekik a továbbiakban, hogy helyreálljon a megsérült bizalmunk, nem lesz elég kiválóan teljesíteni feladatukat..." Merthogy most már úgy teljesítik, ugye, de ez sem elég, sajna. Remélem, ezt viccnek szántad. Az olimpia alatt kénytelen voltam az m1-m2-t nézni, így aztán láttam néhány híradót is. A "kiváló feladatteljesítéstől" -- hacsak ez nem az alpári kormánypropaganda szinonimája -- olyan messze voltak, mint Makó Jeruzsálemtől!

vladimir964 2012.08.26. 16:43:54

Mint általában mindenben, a célravezető megoldásokat németek és az angolok találják ki. Nos a közmédia területén a németek találtak ki egy - a jelek szerint több évtizede működő - modellt. Természetesen a közmédia ott is állami - értsd az adófizetők - pénzéből működik. Tegyük most félre azt, hogy egy német újságíró egész egyszerűen etikailag nem vállalna fel egy az MTV-nél nyomon követhető gusztustalan talpnyalást a mindenkori kormányzat fel.
De hogy még a maradék esélyét is kiküszöböljék ennek, az ottani televíziós közmédiában "az a szokás", hogy az 1. csatorna (ARD) elnökét a mindenkori kormányzó párt delegálja, vétó joggal felruházott helyettesét pedig a legnagyobb ellenzéki párt. A 2. csatornánál (ZDF) épp fordított a helyzet. És érdekes módon, botrányoktól mentesen, valóban pártatlanul működi a (közszolgálati) hírműsor sugárzás.

komplikato 2012.08.26. 17:55:17

@vladimir964: Tetszene idehaza. Nem lesz. Nem érdeke azoknak akik tehetnének az ügyben valamit.

Híreket meg kb. sehol nem lehet nézni, mert a kereskedelmi csatornákon is hírek és nemzetközi hírek helyett csak ilyen "vér és belek" hírek mennek, ki miként halt szőrnyű halált rabló, családtag, kamion által. És egyéb bulváros szemét, meg a saját 20 forintos "celebjeik" élete.

lac1 2012.08.26. 18:16:43

A pofám leszakad,

TE KERESED, KÉRED SZÁMON

az objektív híreket, amikor te magad is szinte az össze felsorolt példád csak az éppen regnáló kormány idejéből származik?
Mert a komcsi, és kozmopolita zsidó-szadesz kormány idején aztán csak és kizárólag olyan hírek mentek a médiákban, ami megfelelt a kényes ízlésednek, ugye?
Eszem-faszom megáll, a hazug kárhoztatja a másik hazugot...

komplikato 2012.08.26. 18:53:31

@lac1: Nem ízlésekről volt szó, hanem tényekről, azok letagadásáról vagy róluk nem beszélésről. Tény, hogy szinte semmi külpolitikai hír sincs manapság, mert lehet egyből észrevennék páran, hogy a mocsok nyugat mennyire "haldoklik".

lac1 2012.08.26. 18:57:27

@komplikato:

Nem azt mondtam, hogy a jelzett esetek nem történtek meg, vagy nem úgy. Azt mondtam, és még egyszer neked, hogy a posztíró éppen annyira gáos a véleményével, amit kiválogat* mint az, akiket ekéz.

*= még hülyének is néz minket, engem azzal, hogy azt hiszi, már nem emlékezünk az ezt megelőző faszkalapok viselt dolgaira.

Erdőtársulás 2012.08.26. 19:02:58

@lac1: Persze hogy számonkéri, joggal, hiszen nem ezt ígérte Orbán. Azt ígérte, hogy az új rezsim leszámol a hazugsággal. Ehhez képest... Mi erre a magyarázat?

lac1 2012.08.26. 19:07:05

@Erdőtársulás:

1. Ezt ígérte? Te hol élsz, biciklibelsőben?
2. Szerinted Orbán személyesen felügyel minden újságírót és tévébemondót? De ha sérelem éri valamelyik fogvatartottat mondjuk, akkor elvárod, hogy az összes cellát személyesen ellenőrizze?
(Hol ígérte, hogy leszámol? Meg tudod mutatni?)

komplikato 2012.08.26. 19:11:43

@lac1: Értem és jogos észrevétel. De felvetném, hogy az a káosz és szemét ami most a közmédia helyén van, csak valamikor 2011 novemberétől datálódik és ennek valami oka csak van. Beleértve az MTI hírgyártó voltát, vagy olyasmit, hogy egy HírTV-re hivatkozni lehet mint hírforrás. Következő lépés már valami kurucinfo behozása lesz vagy még annál is vadabb és betegebb konteo oldalé.

lac1 2012.08.26. 19:16:06

@komplikato:

Nézd, nekem ez semmivel sem szemetebb, mint pl. a Teller-levél néven elhíresült ügy volt.
A kuruc.info nekem meg olyan, amíg nem hazudik, addig senkinek nem lehet semmi ellen kifogása.

Erdőtársulás 2012.08.26. 19:29:56

@lac1:
1) Biciklibelsőben kell élni ahhoz, hogy őszinteséget várjunk el magyar hazafiaktól?
2) Március 15.-i beszédében, ha jól emlékszem. Minden politikai rezsim kommunikációjában magának az adott uralkodó elitnek gondolatai jönnek vissza. Ha nem így lenne, nem ezeket az embereket nevezték volna ki, léptették volna előre a kulcsfontosságú pozíciókba.
Egyébként, ha úgy gondold, hogy maga a kormány, kormányfő mentesül a média hazugságai alól, akkor miért írtad ezt:
"Mert a komcsi, és kozmopolita zsidó-szadesz kormány idején aztán csak és kizárólag olyan hírek mentek a médiákban"...
Csak mert ha a két állításodat összevetem, akkor úgy találom, hogy ellentmondasz magadnak.

lac1 2012.08.26. 19:36:07

@Erdőtársulás:

1. Igen, ha te még a mai magyar politikusoknak hiszel.
2. Én nem gondolom. Te miből gondoltad ezt? Ilyen kijelentést nem tettem. Pláne hogy a kormány és az akármelyik kormány idején a kormánytól független média a kettő nem ugyanaz.

Erdőtársulás 2012.08.26. 19:43:06

@lac1:
1) Nos, akkor én biciklibelsőben szeretnék élni. De itt most nem is a politikussal, hanem a híradóval van baj... (na jó mindkettővel, de most éppen csak az egyikkel foglalkoztunk)
2) Szerintem soha nem volt független a média, pláne a postban szereplők, de ezt már említettem. Arra a kérdésre céloztam, hogy ha szerinted a kormány/kormányfő nem tudja ellenőrizni mi megy a (közszolgálati) hírműsorokban (amit kicsit olyan felmentésszerűnek éreztem), akkor miért kapcsoltad össze az előző kormányt és az előző médiát?
Egyébként igen furcsa ez az ellenőrzés megközelítés, mert érdekes módon kitüntetést tudnak osztani. Pont olyasmiért, amiért a post szerint inkább elmarasztalni kellene. Tehát azt sem tudják mire osztanak kitüntetést/jutalmat/előléptetést? Hm... Ez nem túl bíztató.

komplikato 2012.08.26. 19:46:25

@lac1: A 168 órás kamuzós balhé, meg a megvágott muszter mellett (amin ennek ellenére IS időrendben voltak a dolgok) már nem csodálkozom semmin. De ennyire tré eddig nem volt, viszont nem lehetetlen, hogy "lesz még rosszabb".

Le_Penseur 2012.08.26. 20:18:51

@lac1:
"A pofám leszakad,

TE KERESED, KÉRED SZÁMON

az objektív híreket, amikor te magad is szinte az össze felsorolt példád csak az éppen regnáló kormány idejéből származik?"

Nem érdekel, hogy milyen volt a híradó Antal, Horn vagy éppen Bajnai idejében!

A jelenlegi kormány ballépéseire nem lehet mentség, hogy a szocik is...

A jelenlegi közmédia ballépéseire (alkalmanként jóval több, mint ballépés!) nem mentség az, hogy Horn vagy Gyurcsány idejében milyen volt a híradó!

Az új médiatörvény és médiahatóság látványosan alakította át az M1, TV2, RTL híradóit. Kizárólag fajsúlytalan témával, bulvárral, bűnügyi hírekkel foglalkoznak. Se gazdasági, se belpolitikai, se külpolitikai hír nincs, legfeljebb a híradó vége felé két percben. Nem állítom, hogy ezt kérik a szerkesztőktől. A szerkesztők azonban a békesség megtartása miatt egyszerűen kerülnek minden témát ami kicsit is "necces".

Trompf 2012.08.26. 20:21:24

Nem semmi..

Első cikk, és címlap az indexnél.

És te beszélsz protekcionizmusról meg érdemtelen tartalomszolgáltatásról.

Pofám leszakad.

hátmármindennicknévfoglalt 2012.08.26. 20:24:38

@komplikato: Igen, akkor látszott meg, hogy a néző legalább annyira aljas módon foglal állást, amilyen aljas módon tálalják a történetet a számára. Igaz ez a választásokra is.

Trompf 2012.08.26. 20:27:39

Adatlap

napi_5_kv 1 bejegyzést írt és 0 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2012.08.26. óta tag.
napi_5_kv ezekben a blogokban publikált:

Tartalomszolgálat (1 poszt)

Csak gratulálni tudok..
Gondolom te is az aktuális kormányt fogod fikázni, az MSZP-t véletlenül se, közszolgálat kapcsán és mindig címlapos leszel.
Ügyes.

Gáborom 2012.08.26. 20:30:34

A Commenrt .com letiltott a kommenteléstől, mert leírtam, hogy a 7 millás zsűrigázsiról írt poszt úgy gagyi ahogy van, minden alapot nélkülöz.
Ennyit rólatok - ennyit a te egyik hivatkozásodról.

A közmédia valóban átesett a ló másik oldalára, de előtte sem volt semleges.

Az index-környéki blogok nagyrésze pedig a közmédiánál is gyengébb mind alaposságban,tényszerűségben, mind objektivitásban.

Jó lenne ez a poszt, csak hiteltelen...

lac1 2012.08.26. 21:03:29

@Erdőtársulás:

1. Nem arról van szó, hogy te hol akarsz élni, hanem arról, hogy mi van. Próbálj meg a realitások talaján mozogni.
2. CSAK időben kapcsoltam össze. De ezt már írtam.

- Nem tudja,
- Nem akarja,
- Nincs rá lehetősége,
- nem áll érdekében,
és ezek kombinációja.
Kitüntetés... Bah, szemfényvesztés. Eötvös pállal ugyan mi lett az elhíresült akciója után?

lac1 2012.08.26. 21:09:00

@komplikato:

Igen, lehet sorolni innét is meg onnét is.
De azért nekem vannak ellenvetésem. Ha a konkrét, a posztban felsorolt példákat nézem, akkor például úgy gondolom, hogy pedofil-komcsi-zsidóval szemben nem lehet olyan gátlástalanságot elkövetni, nemhogy egy sajátosan megvágott híradással, amire azt mondanám, hogy "na, ez már sok".
Ökumenikusok és krisnások hülye, olvasatlan hírkészítők általi összemosása sem verte ki nálam a biztosítékot. Lehet, hogy kéne, de valahogy...

lac1 2012.08.26. 21:14:01

@Le_Penseur:

Nem mentség, nem is azért írtam. Nem mentséget kerestem, mint ahogy már jeleztem is talán többször is, hanem a posztírót szólítottam meg, hogy ne csak egy kormány idejéből keressen az általa (a posztíró által) kifogásolni való bizonyságokat a média kormány általi befolyásoltáságról, hanem úgy illik egy magát jellemes embertől - mert önmagát mindenki annak gondolja - hanem próbáljon konzekvens lenni.
Pláne, ha már arról hord össze hetet-havat, hogy milyen anomáliákat tapasztal a médiában az igazság tekintetében.
Ennyi.

lac1 2012.08.26. 21:15:40

@Gáborom:
Engem meg a kettős mérce vágott ki. Igazándiból azt nem értem, hogy miért csinálja, amikor nevetve ki tudja kerülni ezt bárki is.
Csakis valami dacbólságra tudok gondolni...
:-)

napi_5_kv 2012.08.30. 13:21:39

@lac1: Ez nem igaz, de úgy is mondhatnám, hazugságot állítasz. Az előző kormányok alatt a közmédia szerkezetileg más volt és máshogy működött. Akkor is idióták ültek benne, de az elmúlt 20 év történetébe egyetlen hamisítás sem fért bele.

napi_5_kv 2012.08.30. 13:23:24

@Trompf: Induló blogról még nem hallottál?

lac1 2012.08.30. 17:36:27

@napi_5_kv:

Persze. Nem tudom, jól értelmezem-e, de azt írod, hogy az elmúlt húsz év alatt egy hamisítás sem volt a közmédiumokban?

napi_5_kv 2012.09.25. 18:18:49

Olyan durva, mint amit Papp Dani elkövetett, nem volt.
süti beállítások módosítása